סיבות לשתות הרבה מים


סיבות לשתות הרבה מים

 
כולנו יודעים שמים הם דבר מאוד שימושי, אבל לעתים קרובות אנחנו לא מבינים לגמרי - למה. וגם אם אנחנו יודעים למה צריך לשתות מים – זה עדיין לא הופך להרגל.

אבל קיימות מספר סיבות טובות לשתות הרבה מים כל יום, וממש לא קשה לפתח את ההרגל הזה אם מתמקדים בכך.

הבעיה היא, שאנו לא מתמקדים במים. או שאנחנו שותים קפה, הרבה סודה, אלכוהול, שלא לדבר על מיצי פירות, תה, חלב ודברים רבים אחרים. או שאנחנו צורכים לא מספיק נוזלים וגופנו מתייבש – דבר המשפיע לרעה על הגוף שלנו.

לפניכם 9 סיבות טובות לשתות מים (וטיפים על איך לפתח את ההרגל הזה בהמשך):

1. ירידה במשקל

מים – הם אחת הדרכים הטובות ביותר לרדת במשקל קודם כל כי הם מחליפים את משקאות עתירי הקלוריות כמו גזוז, מיץ ואלכוהול – במשקה חסר קלוריות לגמרי. בנוסף, המים מדכאים את התיאבון בצורה טובה - לעתים קרובות, כאשר אנחנו חושבים שאנחנו רעבים, למעשה, אנחנו רק רוצים לשתות. מים לא מכילים שומן, קלוריות, פחמימות וסוכרים. כדי לעזור לעצמכם לרדת במשקל – תשתו הרבה מים.


2. בריאות הלב

אם תשתו כמות מספקת של מים – תוכלו להפחית את הסיכון להתקף לב. במחקר בן שש שנים, שפורסם לראשונה במאי 2002 בכתב העת האמריקאי לאפידמיולוגיה, נמצא שעבור אלו ששתו יותר מ- 5 כוסות מים ביום, הסיכוי למות מהתקף לב במהלך תקופת המחקר הוא ב- 41% פחות מאלו ששתו פחות 2 כוסות.


3. רעננות

התייבשות גוזלת מכם את החיוניות וגורמת לכם להיות עייפים - אפילו התייבשות קלה, של לא יותר מ 1-2% ממשקל הגוף שלכם. אם אתם צמאים, זה אומר שהגוף שלכם כבר מיובש. זה עלול לגרום לעייפות חולשה בשרירים, סחרחורת ותסמינים אחרים.


4. תרופה לטיפול בכאב ראש

עוד סימפטום של התייבשות - זה כאב ראש. למעשה, לרוב כאשר אנו חשים כאב ראש - אנחנו פשוט שותים לא מספיק מים. כמובן, יש הרבה סיבות אחרות לכאב ראש, אבל התייבשות - זו היא אחת הנפוצה ביותר.


5. בריאות העור

צריכת מים יכולה לנקות את העור שלכם, ואנשים ששותים מספיק מים – פשוט מקרינים בריאות. זה לא יקרה בן לילה, אבל אפילו שבוע של שימוש בכמות הנכונה של המים – כבר ישפיע על העור שלכם.


6. בעיות במערכת העיכול

כדי לעכל את האוכל כמו שצריך, מערכת העיכול שלנו זקוקה לכמות מספקת של נוזלים. לעתים קרובות, המים עוזרים לפתור בעיות חומציות בקיבה, ובשילוב עם סיבים עוזרים לטפל בעצירות (שהיא בדרך כלל התוצאה של התייבשות).


7. ניקוי וטיהור

גופנו משתמש במים כדי לסלק רעלים מהגוף.


8. הסיכון לחלות בסרטן

במה שנוגע במערכת העיכול שהוזכרה לעיל, נמצא ששימוש במים מפחית את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס ב -45%, ובסרטן שלפוחית השתן ב- 50%. אפשר גם להפחית את הסיכון לסרטן השד.


9. אימון יעיל

התייבשות יכולה להפריע מאוד לפעילות גופנית, לסבך ולהאט את הקצב של הרמת המשקולות. אימונים דורשים צריכה נוספת של מים, לכן חשוב לחדש את מלאי הנוזלים בגוף לפני, במהלך ואחרי אימון.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> סיבות לשתות הרבה מים